• Hovedpartnere

    Partnere

Torsdag Tor 29 Februar Feb
Lørdag Lør 2 Mars Mar
Torsdag Tor 7 Mars Mar
Lørdag Lør 9 Mars Mar
Torsdag Tor 14 Mars Mar
Lørdag Lør 16 Mars Mar
Tirsdag Tir 19 Mars Mar
Torsdag Tor 21 Mars Mar
Lørdag Lør 23 Mars Mar
Lørdag Lør 30 Mars Mar
Mandag Man 1 April Apr
Onsdag Ons 3 April Apr
Fredag Fre 5 April Apr
Søndag Søn 7 April Apr

ET NETTVERK KAN LEVERE PÅ MANGE MÅTER

Når næringslivet omtaler nettverk, så er det ofte i tradisjonelle måter som at alle skal kjøpe av hverandre i den hensikt at medlemmene skal tjene på investeringen, men det finnes også andre måter hvor bedrifter kan dra nytte av et godt nettverk og spille hverandre gode.

Akkurat det siste punktet fikk vi se et godt eksempel på da stormen Hans herjet i vår region. Årlig gjennomfører vår gode samarbeidspartner Festus Event et av Asker mest populære sommercamper, nemlig Surfcamp på Hvalstrand i Asker for mer enn 600 barn og unge. Men, med «Hans» sine herjinger med høy vannstand, varsel om ikke å bade og ekstreme regnbyger, så fikk Festus Event en tøff nøtt å løse da det ikke lot seg mulig å gjennomføre en tradisjonell camp på Hvalstrand.

Jan Johansen måtte derfor tenke utenfor boksen, og tok kontakt med Frisk Asker med følgende spørsmål, Kan Varner Arena være redningen for SurfCamp? Svaret på det var selvfølgelig «ja», og sammen tok vi i bruk våre kommersielle arealer som bl.a. losjer og Mercedes-Benz Lounge slik at barna skulle få nok boltreplass.

Vi spurte Jan Johansen om han kunne fortell litt om dagene før 100 barn og unge skulle møte opp på Hvalstrand,

-Vi hadde et nokså ferdig-rigget opplegg klart på Hvalstrand allerede på lørdagen, men når regjeringen gikk i krisemøter den helgen, så måtte vi tenke nytt for å unngå en evt avlysning.

Var dere inne på tanken om å avlyse? -Det var selvfølgelig noe vi diskuterte, men hensynet til barna og ikke minst foreldre som skulle tilbake på jobb, så var det soleklart for oss at vi måtte få gjennomført og opprettholde gleden og vårt gode rykte, fortsetter han.

På spørsmålet om hvorfor valget falt på Varner Arena og Frisk Asker, svarer Jan følgende, - Vi har i 10 år vært en del av klubbens gode nettverk, og forsøker alltid å se til nettverket først når vi skal skape forretning i Festus Event, så derfor var det også denne gangen naturlig å henvende seg til Frisk. I denne situasjonen ble nettverket redningen, og viser at det finnes mange gode muligheter til samhandling dersom man er flinke til å se muligheter i nettverket, avslutter Johansen.

Klubbens Markedssjef Fredrick Bråten Haugland nikker gjenkjennende til det Jan Johansen sier, -Vi er utrolig stolte over at vi i fellesskap fikk til et samarbeid som gjorde at Surfcamp kunne gjennomføres, for det jo nettopp det som er essensen i et samarbeid: finne felles verdier og gjøre hverandre sterkere.

Vil du vite mer om hva #regionensnettverknummer1 kan gi deg og din bedrift, så ta kontakt med oss,